Što su portali za usporedbu proizvoda i ponuda? 

Article published 01. 09. 2020
| 9 minutes čitanja

Uspoređivači, Portali za usporedbu proizvoda i ponuda, Uspoređivači cijena, Portali za pametnu kupovinu ili Comparison shopping engines na engleskom. 

Trenutno su uspoređivači jedni od najviše konverznih kanala digitalnog marketinga. Portali za usporedbu ponuda i cijena na jednom mjestu skupljaju ponude e‑trgovina. Time pomažu kupcima u odlučivanju gdje je najbolje kupiti proizvod koji traže. Ne uspoređuju samo cijene. Kupac, može istovremeno usporediti i je li proizvod dostupan, način dostavevjerodostojnost trgovine. I ta je jako bitna u odlučivanju kupaca, kome će dati svoj novac. Kupci jednostavno žele znati sve pojedinost i prednosti proizvoda prije kupnje. Na uspoređivačima mogu u kratkom vremenu saznati sve na jednom mjestu.

Iskoristite uspoređivače na maksimum kao deo marketing miksa i budite bolji od konkurencije

Kupac koji dođe na portal za usporedbu je već u naprednoj fazi procesa kupnje. Već zna šta želi, ali traži gdje to kupiti. Zbog ovog razloga su uspoređivači mjesto gdje se uradi najviše konverzija. Biti vidljiv na ovim portalima, znači biti vidljiv u posljednjoj fazi odlučivanja kupaca.

Kako najčešće izgleda put kupca, koji na primjer želi nove slušalice? I već zna koji model? Dođe na portal za usporedbu, usporedi cijene proizvoda u različitim e‑trgovinama na jednom mjestu, usporedi cijene dostave, rok dostave koji nudi e‑trgovine, i pročita recenzije e‑trgovina. Na temelju ovih informacija onda odabere najbolju ponudu i prelazi do e‑trgovine, koja je nudi, kupiti slušalice. 

Prednost oglašavanja na portalima za usporedbu je i jeftina propagacija. Portali rade na principu PPC, plaćate samo kad kupac iz portala pređe u vašu e‑trgovinu. Da biste to provjerili usporedite PNO s vašim drugim kanalima za oglašavanje. Isto se na portalima direktno natjecate s vašom konkurencijom. Zahvaljujući tome možete privuci kupce od konkurencije. Kad imate pravilno bolju cijenu, proizvode pravilno na zalihi, bolju cijenu dostave (ili bržu dostavu) ili zanimljive sezonske akcije, kupac vas će zapamtiti.

Posljednje ali ne najmanje bitno, je što gradite brend. Pravilnim pokazivanjem na portalima su kupci više svjesni da vaš brend, da vaša trgovina postoji.

Usporedivac_Mergado

Kako se povezati na uspoređivač? Kako nađe moju e‑trgovinu?

Prijavljujete se na stranicama uspoređivača. Popunite osnovne informacije o trgovini i vlasniku, i dodate XML izhod s proizvodima, koje želite oglašavati na URL linku. Taj XML link (može biti i u formatu CSV kod nekih portala) sadrži sve informacije o vašoj ponudi. Preko tog linka uspoređivač će pravilno, nekoliko puta dnevno, preuzimati podatke o vašim proizvodima da bi mogao ažurirati vašu ponudu. Znači da XML feed je lista svih proizvoda vaše trgovine, koje želite objavljivati na stranicama uspoređivača. Feed samo treba uređivati prema specifikaciji portala na kojem želite oglašavati. Kad imate dobro spreman feed, i pravilno ga uređujete, možete opet biti mnogo boli od konkurencije i dobiti više od oglašavanja. 

Na primjer jedna od osnovnih prilagodbi feed‑a uspoređivaču je ispravno punjenje elementa kategorije, kojoj proizvod pripada. Na Jeftinije.hr se taj element zove <fileUnder> i kod Nabave <category>. To će osigurati spajanje proizvoda na ispravnu proizvodnu karticu (kad nudite npr. Pametni telefon Huawei P40 lite, onda se objavi na kartici s ostalim telefonima Huawei P40 lite, a ne između tenisicama NIKE Air Force 1 ružičaste boje). XML ili CSV feed sadrži još druge elemente, s kojima uspoređivač radi. Kod nekih portala to mogu biti elementi: ID, name, description, mainImage, title, availability i mnogo drugih. Više o elementima nađete u specifikacijama pojedinim portala.

Kako se proizvodi prikazuju na uspoređivačima i tražilicama?

Svaki uspoređivač ima svoj poseban sistem kako pokazuje vašu ponudu budućim kupcima. Najčešće se proizvodi od e‑trgovine vežu na svoje “proizvodne kartice”. Na proizvodnoj kartici se nalaze slike proizvoda, informacije o proizvodu, recenzijesve e‑trgovine koje taj proizvod imaju dostupan, gdje može kupac proizvod naručiti. 

Primjer proizvodnih kartica: 

Malo drugačiji sistem je kod specijaliziranih tražilica FAVIGLAMI. Kod njih se pojedini proizvodi ne skupljaju na svoje kartice, nego se pokazuju prema biddingu (licitiranju) i prethodnim posjetima kupca. Kako se proizvodi pokazuju kupcima možete saznati dole u opisima pojedinih uspoređivača i tražilica. A o biddingu, razgovarat ćemo više u sljedećim djelima našeg serijala.

Primjer pokazivanja proizvoda prema biddingu i preferencijama kupaca: 

U Hrvatskoj su među najpoznatijima uspoređivačima Jeftininje, Nabava.net i modna tražilica GLAMI. I naravno Google ShoppingFacebookom. Postoji ih ali mnogo više. Neki su usredotočeni samo na jedan tržišni segment i drugi se zovu marketplace. Niže možete saznati koji svi portali za usporedbu postoji u Hrvatskoj. Saznajte portale i probajte oglašavanje vaše robe na njima.

Portali za uspoređivanje u Hrvatskoj:

  • Prema SimilrWeb‑u je Jeftinije najveći portal za uspoređivanje na hrvatskoj e‑Commerce sceni. Jeftinije postoji od 2010 godine i u ponudi Jeftinije.hr se nalazi više od 300 hrvatskih e‑trgovina. Portal mjesečno posjeti 8 milijuna kupaca, od toga je 1,2 milijuna jedinstvenih posjeta. Ovaj broj je 76% od svih online kupaca u Hrvatskoj

    Proizvodi se na Jeftinije pokazuju na proizvodnim karticama. Na njihove pozicije možete utjecati biddingom. Rezultati vašeg oglašavanja možete pregledno vidjeti u dashbordu svoje administracije na stranicama. Svoju ponudu ovdje možete i oglašavati na akcijskoj stranici, ili u kategorijama. Jeftinije polazi iz Slovenije (Slovinsko Ceneje) i proširilo se i u BIH (idealno.ba) i u RS (idealno.rs). 

    Web: https://www.jeftinije.hr/ 

    Registracija e‑trgovine: https://www.jeftinije.hr/registracija-internet-trgovine

    Specifikacija feeda: https://www.jeftinije.hr/xml-specifikacije#basicData

    Provjerite besplatno spremnost vašeg feeda za Jeftinije: https://audit.mergado.com/

    Provjerite besplatno spremnost vaših proizvodnih slika za Jeftinije: https://image-validator.com/

  • Nabava je najstariji uspoređivač u Hrvatskoj (2001) i drugi najveći portal po veličini posjeta. Osnivatelji Nabave su dva programeri, koji na Nabavi u prošlosti prodavali računalne komponente. Trenutno se na Nabava.net nalazi širok spektar proizvoda od nekoliko stotina hrvatskih trgovinakatalozi lanaca koji vuku više posjetitelja. Nabava ekspandirala i u druge države regiona. U Sloveniji je Nabava pod imenom Pametno.si i u Srbiji je možemo naći kao Pametno.rs. Na Nabavi možete osim klasične prodaje robe (koja se šalje preko XML feeda), oglašavati robu svoje trgovine i na bannerima. 

    Osim klasičnih web stranica mogu kupci koristiti i mobilnu aplikaciju. U aplikaciji je možno pripremiti notifikacije vezane za željene cijene. Kad dođe do sniženja cijene proizvoda aplikacija odmah javi. 

    Web: https://www.nabava.net/

    Registracija e‑trgovine: https://www.nabava.net/registerShop

    Specifikacija feeda: https://www.nabava.net/static/firme/Nabava.net_specifikacija_cjenika.xls

    Provjerite besplatno spremnost vašeg feeda za Nabavu: https://audit.mergado.com/

    Provjerite besplatno spremnost vaših proizvodnih slika za Nabavu: https://image-validator.com/

  • Porijeklo Shopmanie je Rumunija, ali proširena je u više od 34 zemalja širom svijeta. Vašu ponudu možete slati u URL linku u formatu txt, CSVXML. Shopmania nudi i mogućnost oglašavanja proizvoda na Facebook-u preko aplikacije Social Kart. Sve proizvode koje oglašavate na Shopmanii se mogu propisivati u “Mini shop Widget” (widget možete instalirati samo na poslovni FB račun. Ponuda se u widgetu ažurira jedan put dnevno preko noći isto kao vaša ponuda na Shopmanii). 

    Web: https://www.shopmania.hr/

    Registracija e‑trgovine: https://partner.shopmania.hr/cp.login?_RETURN=https%3A%2F%2Fpartner.shopmania.hr%2Fdashboard

    Provjerite besplatno spremnost vašeg feeda za Shopmania: https://audit.mergado.com/

  • Naravno da ne možemo zaboraviti na Google. Google Shopping je najveći uspoređivač cijena i ponuda. Usluga Google Shopping je došla na hrvatsko e‑commerce tržište tek 2018 godine. Proizvodi iz Google Shopinga se pokazivaju i na upite iz pretraživačke mreže. Povezanje na Google Shopping zahtijeva poseban feed. XML feed za GS je sasvim drugačiji

    Da bi se vaši proizvodi pokazivali na Google‑u morate:

    1. Dodati feed proizvoda u Google Merchant Center.
    2. Povezati Google Ads s Google Merchant Centre.
    3. Povezati Google Ads s Analytics. 
    4. Izraditi kampanj u Ads.
    5. Sve analiziratiprilagođavati! :)

    Registracija e‑trgovine: https://ads.google.com/intl/hr_hr/home/campaigns/shopping-ads/

    Web: https://www.google.com/ 

    Provjerite besplatno spremnost vašeg feeda za Google Shopping: https://audit.mergado.com/

    Provjerite besplatno spremnost vaših proizvodnih slika za Google Shopping: https://image-validator.com/

Specijalizirane tražilice

  • Lider u segmentu namještaja i uređenja doma na europskom internetu” kaže FAVI

    FAVI je specijalizirana tražilica proizvoda. Usmjereno je na namještaj dekoracije, kuhinje, kupaonicevrtnu opremu. Glavni ured firme je u Češkoj, ali u sadašnjosti djeluje i u Slovačkoj, Poljskoj, Rumunskoj i ponovo je FAVI i u Hrvatskoj. Tražilica pokazuje ponude od više e‑trgovina na jednom mjestu.  Mušterija posjećuje FAVI u posljednjoj fazi procesa kupnje, ali dolaze i samo za inspiraciju (možete biti u fazi SEE ;)). 

    Vaše proizvode može FAVI učitati lako iz XML feeda. Plaća se po klikovima na stranice vaše trgovine. I preko FAVI možete jednostavno ekspandirati u inostranstvo. U te iste zemlje u kojima je FAVI.

    Registracija e‑trgovine: https://favi.hr/dodati-trgovinu

    Web: https://favi.hr/

    Provjerite besplatno spremnost vašeg feeda: https://audit.mergado.com/

    Provjerite besplatno spremnost vaših proizvodnih slika za FAVI: https://image-validator.com/

  • GLAMI je osnovan u Češkoj 2013. godine pod imenom Domodi. Dvije godine poslije je došlo do rebrendinga na GLAMI. U sadašnjosti je prisutno ukupno već na 18 tržištima širom Evrope i u Brazilu. U Hrvatsku je došao 2018.

    GLAMI je modna tražilica s izgledom kataloga. Usmjereno je uglavnom na odjeću, cipele i nakit. Sa svojom ponudom se možete na GLAMI povezati na tri načina:

    • Besplatno — samo treba imati implementiran GLAMI piXel. Proizvodi će se pokazivati ispod plaćenog oglašavanja. 
    • Plaćeno oglašavanje — PPC sistem. Proizvodi se pokazuju na prvim pozicijama. 
    • Plaćeno oglašavanje s GLAMI piXelom — Proizvodi se pokazuju na prvim pozicijama + se prilagođavaju preferencijama kupaca. Trgovine s kojima kupac ima dobro iskustvo, već nešto kupio, ili “lajkao”, će biti na prvim pozicijama. 

    GLAMI piXel za platforme WooCommerce, PrestaShopOpenCart možete implementirati uz naš besplatan Mergado pack

    Registracija e‑trgovine: https://www.glami.hr/info/dodajte-trgovinu/

    Web: https://www.glami.hr

    Provjerite besplatno spremnost vašeg feeda za GLAMI: https://audit.mergado.com/

    Provjerite besplatno spremnost slika vaših proizvda za GLAMI: https://audit-obrazku.cz/

Marketplace

  • AMAZON nije direktno u Hrvatskoj, ali i preko njega možete nuditi svoju robu. Uglavnom ali možete slobodno prodavati u druge države, kad želite ekspandirati. Na primjer u regiji DACH je AMAZON u prodaji na prvnim pozicijama. Kupci prvo idu na AMAZON kad razmišljaju da kupe nešto preko interneta. Jer mogu tamo kupiti sve od igle do lokomotive

    Ako se uspijete povezati u proizvodne oglašavanje, možete tamo manuelno, ili uz XML feed dodati vaše proizvode. Onda sve funkcionira na principu PPC. Proizvodi se povezuju na proizvodne kartice preko EAN kodova. Zanimljiva je plaćena usluga FBA (skladištenje i transport vaše robe), vi samo prodajete.

    Registracija e‑trgovine: https://sell.amazon.com/?ld=AZFSSOA&ref_=footer_soa

    Web: https://www.amazon.com/

Ne vidite potencijal u oglašavanju na portalima za usporedbu? Zamislite još jednom. Možete na njima biti broj jedan, ili možete prepustiti mjesto vašoj konkurenciji. Mergado je besplatno na 30 dana. Bez plaćenja programera možete svoje feedove prilagoditi za portale u Hrvatskoj, za portale na Balkanu, ili možete jednostavno ekspandirati u Evropu ili Ameriku. Iskoristite to vrijeme! U tom roku 30 dana možete iskoristiti i besplatnu podršku (možemo preko maila, ili preko videopoziva). Besplatno vam pokažemo rad s Mergadom, i kako efektivno uređivati XML ili CSV feedove i automatizirati oglašavanje. Kad vas ova ponuda zanima ili imate više pitanja slobodno pišite na mergado@mergado.hr

Puno uspjeha u oglašavanju! 

Detaljan opis proizvodnidnih feedova »>

Author / Vito Nikolič / 01. 09. 2020

Performance marketing + copy marketing + Balkan e‑commerce = Vito. In Mergado, he takes the role of consultant for the CEE region with a focus on the Balkans. His greatest life success is a personal meeting with Andjela Veštica for a coffee.

Add new comment

Sadržaj ovog polja je privatan i neće biti javno prikazan.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.