Što su XML, CSV ili proizvodni feedovi?

Zašto je potrebno imati kvalitetan feed? 

Svaki jedan usporedivač, ili specijalizirana tražilica ima svoje zahtjeve na sadržaj i strukturu feeda. Nije moguće na primjer da feed spreman za Google Shopping Ads, navedete u GLAMI i u isto vrijeme ga koristite za Nabavu.net. Kad želite ponudu vaše trgovine oglašavati na više portalima, morate feed urediti za svaki portal posebno. U ovom članku ćemo objasniti što je feed s proizvodima vaše e-trgovine. I razjasnimo kako možete vi sami uredivati feedove bez programera da biste dosegli većih zarada od oglašavanja.

Mergado-Feed-Marketing

Što je proizvodan feed e-trgovine?

Feed s podacima utjeca na uspješnost vašeg oglašavanja. Zato je važno imati u feedu sve obavezne informacije, koje zahtjeva usporedivač ili tražilica. Feed (vidjeti možete i naziv cjenik, kod Nabave na primjer) je datoteka s podacima o vašoj ponudi koju prodajete, ili želite prodavati preko usporedivača. Feed sadrži elemente kao naziv proizvoda, opis proizvoda, cijenu, rok dostave, kategoriju kojoj proizvod pripada itd. Zahvaljujući feedu portal za oglašavanje može saznati koji to je proizvod, u koju kategoriju pripada i koje informacije o proizvodu pokazati.

Na primjer kad želite na portalu oglašavati perilicu za rublje GORENJE WS168LNST, onda zbog dobro spremljenog feeda se mašina za rublje poveže na proizvodnu karticu s perilicama GORENJE WS168LNST (u slučaju Nabave, Shopmanie, i Jeftinije). 

U većini slučajeva su feedovi u formatu XML (Extensible Markup Language), ili CSV (Comma-Separated Values). Ovako zabilježene informacije se nalazi na URL adresi.

Feedovi vaše trgovine imaju svoju vlastitu strukturu. Kad želite oglašavati na portalima za usporedbu morate im svoje feedove prilagoditi. Portali će onda bolje znati koji proizvod želite prodavati i gdje taj proizvod uvrstati na svojim stranicama.

Primjer:                

Portali za oglašavanje uzimaju informacije o vašim proizvodima preko URL linka (neke nekoliko puta dnevno, druge samo jedanput dnevno). To radi da ne biste oglašavali na primjer proizvode koje već nemate u ponudi. URL link s proizvodima vaše trgovine naći ćete u administraciji trgovine, ili pitajte vašeg programera da vam taj link doda. Kad platforma na kojoj imate e-trgovinu ne podržava eksport feedova, onda iskoristite naš besplatan alat Mergado Pack za WooComerce, PrestaShop ili Opencart. 

Pazite! Site XML nije XML Feed! Sitemap je XML datoteka s url linkovima koje se nalazi na vašem webu trgovine! Kroz Sitemap XML javite tražilicama (poput Google-a, Yahooo-a…) da bi crawlovali vaše stranice i učitali je u pretraživanje. Ali Sitemap ne sadrži informacije o vašoj ponudi trgovine! Informacije o proizvodima vaše trgovine sadrži XML ili CSV feedovi, koje generira trgovina. Ti feedovi koji su na linku se onda šalju u administracije portala za usporedbu.  

Uspoređivace i tražilice pravilno preuzimaju podatke iz vaše trgovine da bi mogli vaše proizvode pravilno pokazivati u svojoj ponudi. Stoga je pravilno ažurirana i vaša insercija. Kad na primjer nema nekog proizvoda u vašoj trgovini, onda ga neće biti ni na portalu. Proizvod se neće više pokazivati jer u feedu će se prepisati podaci o njemu. Na isti način se propisivaju i promjene cijena. Kad smanjite cijenu, ili povećate cijenu iz nekog razloga. Tako da nećete imati drugačije cijene u trgovini i na portalu za usporedbu, ili oglašavanje. Važno je ali misliti na to da usporedivaće uzimaju podatke o vašim promjenama u intervalima. Na primjer svaki sat ili jedanput dnevno. Ovisno na portalu. 

Mergado je online alat za uređivanje feedova

Kako vam može Mergado pomoći? 

Mergado je editor XML i CSV feedova. Kad je vaša vlastita struktura proizvodnog feeda drugačija od zahtijevane strukture na portalu za usporebu, onda portal neće vašu ponudu, vaše proizvode e-trgovine učitati i oglašavati. U takvom slučaju možete feedove prilagođavati i uređivati sami uz pomoć Mergada. Bez upotrebe programera.
 
S Mergadom možete: 

  • Dodavati podatke o proizvodima, koje u feedu fale (npr. često fale EAN kodovi).
  • Brisati podatke o proizvodima, koje ne želite slati u uspoređivač ili koje koče vašu inserciju (npr. html znakovi u nazivima proizvoda).
  • Skupno skrivanje proizvoda koje ne želite oglašavati na uspoređivaču (npr. proizvodi koji nisu na zalihi, ili koji su prejeftini, imate na njima niske marže i ne vrijedi ih oglašavati).
  • Stvarati privremene akcijske ponude (npr. besplatna dostava na dva tjedna, poklon uz narudžbu, ili povećavanje CPC-a na sezonsku robu).
  • Stvarati feedove za Google DSA kampanje ili Facebook Ads i za 350+ drugih portala širom svijeta.
  • Dodavati neobavezne podatke o proizvodima (npr. mjere, zemlja podrijetla, boja, kroj itd).

Kad vaša trgovina ne podržava eksport proizvodnih feedova, ali imate trgovinu na WooCommerce, PrestaShop ili OpenCart probajte naš besplatan plugin Mergado Pack

Iskoristite probnu verziju Mergada na 30 dana i zaradite više na portalima za usporedbu! Ili sad probajte samo stanje vašeg proizvodnog feeda. Probajte jeste li spremni za oglašavanje na odabranom portalu i ima li nekih greška u njemu koje možete popraviti. Izaberite prema kojem uspoređivaču želite provjerite spremnost vašeg feeda. Naš feed validator provjeri vaš proizvodni feed i rezultate pošalje na vaš mail. Besplatno bez bilo kojih uvjeta

Budite bolji od konkurencije!

Samo pazite XML site nije XML feed proizvoda. To je najčešća greška koju rade agencije i freelanceri koji želI probati Mergado Audit.  

Puno uspjeha u oglašavanju! 

<<< Što su portali za usporedbu proizvoda i ponuda?

Kako možete provjeriti vaš feed s proizvodima? >>>

Dodaj komentar